Eleccions Sindicals

17 de desembre de 2018

Acord pel retorn de les pagues extres

CCOO després d'un procés de negociació i pressió intensa hem aconseguit un acord que ens permet desconvocar la vaga prevista pel 12 de desembre.

Aquest acord inclou la garantia del retorn de les pagues amb la inclusió de caràcter prioritari del compliment de les partides pressupostàries enfront la regla de despesa. El calendari de recuperació és el següent:

Ø 2019: 40 per cent de la paga del 2013 (10% durant el 1er trimestre).
Ø 2020: 60% del 2013.
Ø 2021: 55% del 2014 i 50% de productivitat (pel personal laboral del departament d' Ensenyament).
Ø 2022: 45% del 2014 i 50% restant del complement  de productivitat, que es consolida en la seva totalitat.

amb la possibilitat de reduir a 3 anys el retorn  a partir de la negociació del pressupost corresponent del 2021.

L'acord també contempla el compromís de negociar durant la primera quinzena del gener de 2019 noves mesures socials, laborals, i de flexibilitat i conciliació de la vida familiar i laboral, entre d'altres.

L’acord preveu que, en el cas de no aprovar-se els pressupostos de l’any 2019, les parts habilitaran altres mecanismes per a garantir el pagament. CCOO sempre hem manifestat la importància de l’aprovació d’uns pressupostos socials que posin al servei de la majoria treballadora i de la reversió de les retallades e creixement econòmic dels darrers anys. Amb aquest acord hi ha un nou motiu per demanar tant a les forces que donen suport al govern com a les de l’oposició que facin els màxims esforços per aconseguir-ho.

CCOO hem fet valer la força de la mobilització i negociació. La convocatòria de la vaga ha estat l'eina per arribar amb èxit al final d'un procés negociador intens amb el qual consolidem la nostra força com a sindicat útil i responsable.

Continuarem amb la lluita, encara ens queden molts drets per recuperar!

Seguirem combinant mobilització i negociació!